Jdi na obsah Jdi na menu

Blitz 1945

28. 8. 2016

coverblitz.jpg

Download

http://www.mission4today.com/index.php?name=Downloads&file=details&id=5233

Nová Arado kampaň vznikla v na čisté 4.13, proto není možné použít západní frontu, kde jsou mapy groteskně malé. Kampaň bude tedy what if s tím, že III./KG 76 sloužila od počátku na východě. Podíváme se v úvodu do Norského moře, kdy se zúčastníte velké letecké bitvy proti konvoji, Besarábie, ale hlavní část se odehraje na Slovensku, nově si zaletíte i jeho krásnou zimní verzi nebo v závěru Berlín. Nasazeny budou samozřejmě i dlouhé průzkumné mise, protože to byla úloha ve které letoun exceloval a byl pro to stvořen.

Kromě klasických náletů na kolony, letiště a koncentrace nepřítele zde bude i ničení mostu...

Arado Ar 234B

Stroj se ve šturmu objevil s příchodem 1946, kdy zpracování kokpitu všech letounů už vypadalo o velký kus lépe. Tenkrát mě zaujalo jak se lopatky turbín pěkně roztáčely, což ještě starší Me 262 nemá. Do FM a DM bylo několik zásahů, nyní je vše zdá se rozumně nastaveno až na bombload viz. níže.

Výhled z kokpitu je mizerný, přes masivní rámování toho moc nevidíte, ale pozor máte krásný výhled vzad při pohledu do okularu, či výhled šikmo vpřed díky optice a můžete se s ní krásně rozhlížet. Vyjímečně se celá kabina orosí a není vidět ven, pomůže sletět do nízké výšky. AI umí být nepříjemná, vrhá se z převýšení a ostřeluje ze střední vzdálenosti, pokud budete vršit chyby, dostanou vás.

Jumo 004

Budu psát o mé zkušenosti ze hry, kdo má jiné, je to ok. Arado má podobné motory jako Me 262, ale je 2x těžší, a to je taky znát a třeba bez pomocného tahu se neodlepí. Pro start mám klapky jen v bojové pozici. Letoun zašpalkuju a po startu přidávám rychlostí zhruba 5%  tahu za 3s, to je dostatečná rezerva. Na 10% zpravidla vyčkám než se uvolní dráha a pak přidávám do 100% a ihned odšpalkuju. Nesmí se čekat jinak motory přehřejete, máte jen minimální časovou rezervu. 

Během vzletu se aktivují přídavné rakety a asi po 20s zase odpadnou, pomůžou nabrat výšku, ale po odhozu zase stáhněte přípusť minimálně na 80% tahu, jinak začnete vařit, což je stav, který motory vydrží sotva pár desítek sekund. Ihned po vzletu nezapomeňte zatáhnout klapky a podhozek. Po ztrátě raketového tahu letoun velmi pomalu nabírá výšku a než se s nákladem dostanete k 430 kmh, bude to celá věčnost.

Motory mají minimální akceleraci a nemají rády časté změny tahu, mise jsou odladěné abyste stíhali vedoucí Schwarm, takže se nevyhnete zásahům, ale měly by to zvládnout, platí opět velmi pomalu a jemně přidávat-ubírat. Vysloveně ideální jsou singl mise kdy se nemusíte trápit letem ve skupině.

Před ztečí stáhněte přípusť na 70%, protože stroj na klesání velmi zrychluje, ale ne tolik jako Me 262, po odhozu v malé výšce opět pomalu přidejte tah.

Přistání je obtížné a tah snižuju už dlouho před letištěm, snižování tahu na poslední chvíli může být problematické viz. níže, pádovka je 180 kmh, kdy letoun pomalu přepadne po čumáku, dosedám rychlostí cca 250kmh. Nad 300kmh bouchnou pneu a stroj se vydá mimo dráhu, což ho zničí. Brzdy jsou oproti reálu velmi výkonné, ale ve hře není brzdový padák, takže to je ok.

Pokud bude během akce jeden z motorů i lehce poškozen střelbou, znamená to problémy ale už ne fatální, jak to známe ze starších verzí hry. Pokud motor začne hořet při těžkém poškození střelbou, znamená to výskok, protože hrozí exploze paliv. nádrže, pokud motor zapálíte špatnou manipulací, zkuste se vrátit domů, motor ale vypněte. Při lehkém poškození buď zhasne hned nebo mu začne kolísat tah nebo se zasekne a nelze tah nijak regulovat, může se stát, že nejde ani vypnout. Stroj vás ale stále dovede domu.

V prázdném letounu si vychutnáte rychlost přes 500 kmh IAS ve střední výšce.

Dolet má stroj lepší než se zdá, létejte pokud možno co nejvýše. Čím výše jste, tím menší bude spotřeba, velikost map bohužel neumožní výšky více nad 5000 m. Extra nádrže stroj dost zpomalují, jak se pohne palivoměr, zbavte se jich, vychází to cca po 150 km, kdy už byste měli dosáhnout konečnou výšku pro průzkum vytyčených bodů tj. 5000m. Teploty motorů se mění v závislosti na rychlosti letu. Při stoupání proto nedoporučuju příliš zrychlovat čas, a hlídat si budíky, s četností varovných hlášek nebo když budete motory držet na hranici uchlazení se vám časem vygeneruje nějaký problém, kolísání otáček nebo úmrtí jednoho z motorů. Hlídám si aby teplota byla cca 500°C. Delší zátěž pod hranicí 600°C může způsobit vysazení motorů při snižování tahu pro přistání, stane se tak asi při 40% tahu.

Tah vám může vzácně spadnout i když děláte vše správně, ale stačí jen opět přidat a vše je zase ok.

Výzbroj

Bohužel bombloadem nikdo nezabýval a proto využijeme většinou 3x AB-250 nebo 1x SC-1000, pro recon 2x Droptanks. Přál bych si ale, aby někdy přibyla i možnost 1x AB-500 a 1x SC-500 což by bylo více realistické. S bombami na podvěsech pod motory se do akce nikdy neletělo a i ve hře je s tímto letoun přetížen.

Útočit budete většinou z klesavého letu a dívat se do okularu, zde vám pohyblivá kravata ukazuje místo dopadu a takový útok je velmi přesný a jednoduchý. Fanšmekři můžou využít i klasický výškový odhoz, Arado má i bomb sight. Přikládám pro to i odhozové tabulky ale upozorňuju, že odhoz při vysoké rychlosti je velmi obtížný na přesnost. 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář