Jdi na obsah Jdi na menu

G4M Betty

19. 6. 2015

g4m-34s.jpg

http://www.mission4today.com/index.php?name=Downloads&file=details&id=5057

Páteřní střední bombardér IJA. Má dobrou stoupavost a velký dosah. Cestovní rychlost patří také k těm lepším. To je ale vykoupeno mizernou nosností. I tak však můžete napáchat spoustu škod, váš Roj vypustí na cíl malo i velkorážové brambory 32x 100 nebo 4x 500+8x 250 nebo 4x 800 či 64x 50kg. Co se týká odolnosti je na tom překvapivě dobře a vydrží dost, ovšem absence ochranných prvků palivových nádrží nebo aspoň hasičáků dokáže plnění misí docela otrávit. Co se týká pasivní obrany je na tom Betty solidně, nejdůležitější je hřbetní velkorážový kulomet a legendární prdelní dvacítka, ovšem při osobní obsluze je z ní mizerný výhled. Největším majstrštykem tohoto letounu bylo potopení dvou britských bitevních lodí v Malajsii čímž způsobyly Churchillovi jeho nejhorší okamžik života-jak se sám později vyjádřil, a odstartovaly tímto dlouhou sérii spojeneckých pohrom.

Protože jsme se namlsali B-24 se všemi těmi fučurami a hejbátky, bude Rikko působit jako chudý příbuzný, už přechod  do kokpitu je jak z Mercedesu do Trabantu. Je třeba otvírat chladič a stáhnout vrtuli aspoň na těch 90% abyste nevařili, asi od 2500m musíte přepnout kompresor na 2 stupeň. Pozitivní je palubní radio kompas i s ukazatelem síly signálu, jak jsme zvyklí z německých strojů. Novinkou ze 413 je předělaný zaměřovač, který jsme si už popsali v jiném vlákně. Převodovou tabulku IAS z uzlů na metry dodám společně s kampaní, zatím funguje dobře. Velká změna je i u palubních střelců, talíř se otáčí kolem osy a když dojde munice, střelec mění zásobník, krom toho můžete vidět kolik zásobníků vám ještě zůstává.

Brzy ráno 7.srpna 1942 se amíci chaoticky vylodili na Guadalcanal, nic z počátku nenasvědčovalo, že se tu odehraje jedna z nejkrvavějších bitev v Pacifiku a potáhne se půl roku. Možnosti nasazení letadlových lodí byly limitované a bylo jasné, že kdo získá jediné pozemní letiště, ten ovládne celou oblast. Pozemní bitva se tak točila kolem Lunga pointu čili slavného Hendersnova letiště a krvavého hřebenu jižně odtud. Po serii námořních a leteckých střetů se japonci nakonec počátkem 1943 stáhli.

Amíci se vylodili bez odporu, první uvítací výbor byl malý počet Betty, které pláž napadly už pozdě odpoledne. Oblast byla vzdušně zajištěna Wildcaty z letadlovek a útok byl odražen bez větších škod. Když si japonci uvědolili hrozbu v plné míře, naplánoval Jamamoto leteckou ofenzivu proti Guadalcanalu vedenou z Rabaulu ale i nového letiště na Bougainville o něco jižněji odkud to bylo blíže. Ve větším počtu byly nasazeny i Valy. Betyny útočily na krvavý hřeben, Hendrsnovo letiště a prováděly torpedové nájezdy na loďstvo-to ale nebude náplní této kampaně.

Betty startující z Rabaulu to měly něco přes 1000km vzdušnou čarou nad Guadalcanal, my nemáme tak velký výsek mapy a startovat se bude pouze z Bougainville. Cesta bude přibližně o třetinu kratší, což nám dá nějakých 120 minut letu k cíli.

Na mapě Nové Británie si užijete Rabaul a to útok na vylodění v Lae, nějaký ten recon a mnou oblíbená hledačka na nějaký malý cíl.

 

1.5.42 cvičná mise 3x Betty

7.8.42 vylodění Lunga Point 12x Betty

12.9.42 útok na krvavý hřeben 15x Betty

11.10.42 útok na Hendersons letiště 24x Betty

10.7.43 útok na Fuel depot 3x Betty

15.8.43 Recon 1x Betty

4.9.43 vylodění na Lae 6x Betty

http://uncleted.jinak.cz/ugudal.htm

http://wp.scn.ru/en/ww2/b/1034/65/1

http://www.pacificwrecks.com/units/ijn/

http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://i60.tinypic.com/5yay6v.jpg&imgrefurl=http://forum.worldofwarships.com/index.php?/topic/9800-july-5-focus-battle-of-rice-anchorage/&h=583&w=684&tbnid=FpksmwvPiFC4nM:&zoom=1&docid=uZ5XSSyTSKSL4M&ei=A8qNVbmXN8q5Ud70gJgC&tbm=isch&ved=0CEkQMyhFMEU4ZA

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Tulagi_and_Gavutu%E2%80%93Tanambogo#/media/File:Karte_-_Landungen_auf_Tulagi,_Gavutu,_Tanambogo.png

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a7/GuadInitialLungaPerimeter.gif

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář